طراحی پلان در زمین L شکل

فروردین ۱۳۹۹
طراحی، محاسبه و تهیه آلبوم توسط دفتر مهندسی طراحی ساختمان ۹۹۷
مشخصات پروژه: زمین محل ساخت، حاصل تجمیع سه قعطه زمین در منطقه ۷ شهرداری مشهد بود که بعد از تجمیع L شکل شد. عرصه نهایی ۲۷۸ متر مربع که از شرق و جنوب در مجاورت دو معبر واقع شده. عرض زمین در مجاور معبر اصلی جنوبی حدود ۷ متر و عرض زمین مجاور معبر فرعی شرقی حدود ۲۵ متر است. اعیان حدود ۱۶۰۰ متر مربع که شامل ۵ طبقه دو واحدی روی همکف است. پروانه اولیه دارای حیاط خلوت اجباری به مساحت ۱۷ متر مربع است.
توضیحات: در این ملک برای آگاهی از جرم گذاری مصوب، از پیشخوان شهرداری استعلام گرفته شد. با توجه به تعداد واحدها، چند پلان پارکینگ ترسیم شد تا پلان نهایی برای پارک بدون مزاحمت ۱۰ خودرو از دو درب به تایید رسید. در این مرحله اولین چالش نحوه و شکل قرارگیری سرویس پله و آسانسور و نورگیر اجباری بود به نحوی که علاوه بر تامین پارکینگ، به پلان طبقات نیز آسیب نرساند.
درخواست مالک، داشتن دو واحد دوخواب با نور مناسب و متراژ تقریبا برابر بود بطوریکه پس از کسر مساحتهای مشاع و درز انقطاع، هر واحد حدود ۱۱۳ متر مربع باید باشد. لذا دفتر شروع به ترسیم چند پلان برای طبقات کرد که پس از انتخاب یکی از پلانها و شناسایی سلایق مالک محترم، برای بهبود فضاها و رسیدن به تایید ایشان، در چهارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر ساخت و ساز، طراحی های بیشتر انجام شد.
سیستم سازه ای محاسبه شده بصورت اسکلت فلزی، دیوار برشی و سقف کامپوزیت است.

اشتراک گذاری:

آخرین نمونه کارها

سوالی دارید؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است


    Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/mavizchi/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

    Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/mavizchi/public_html/wp-content/plugins/really-simple-ssl-pro/class-mixed-content-fixer.php on line 107